Herstelbudget

Ik wil een ongeval of ziekte melden


Vervelend dat het even niet goed met u gaat. Wij helpen u graag.

  1. Vul het formulier volledig in, Schadeformulier Herstelbudget Ongeval & Ziekte
  2. Laat deze tekenen door uw arts en stuur deze per mail via melden.herstelbudget@aon.nl naar ons op. Wij gaan direct voor u aan de slag.

We houden u op de hoogte van de afhandeling en zorgen dat u uw Herstelbudget zo snel mogelijk op uw rekening gestort krijgt.

Ik wil gegevens inzien of wijzigen


U wilt uw polisvoorwaarden bekijken, uw verzekering aanpassen, facturen inzien, adresgegevens veranderen of uw verzekering opzeggen?

Bellen of e-mailen is niet nodig. Ga naar Mijn Verzekeringen en het is zo geregeld.

Mijn Verzekeringen

Ik wil contact

Telefoon

Telefonisch zijn wij te bereiken op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Klantenservice: 088 - 810 8166

E-mail

Liever contact via de mail?

U kunt onze klantenservice per mail bereiken via herstelbudget@aon.nl

Stel uw vraag

Stel uw vraag via het contactformulier

Veelgestelde vragen

  • Het Herstelbudget is een verzekeringsproduct waarbij een uitkering wordt gedaan bij een ongeval of ziekte. De hoogte van de uitkering wordt bepaald door:

    • De gemiddelde hersteltijd van de medische procedure die u moet ondergaan
    • De hoogte van dekking die u zelf heeft gekozen

    Het uitgekeerde bedrag is belastingvrij en vrij te besteden. Dit betekent dat hoewel de hoogte van de uitkering wordt bepaald op basis van de medische procedure, u het geld hier niet aan hoeft te besteden.

  • U kunt het Herstelbudget aanvragen, indien:

    • U woonachtig bent in Nederland voor een minimumperiode van 180 dagen per jaar
    • U tenminste 18 jaar oud bent
    • U jonger bent dan 75 jaar

    U hoeft geen medische keuring te ondergaan bij het aanvragen van dit verzekeringsproduct.

  • Het Herstelbudget is geen vervanger van de AOV. Het kan wel gebruikt worden als aanvulling op de AOV. Wanneer u al een AOV heeft afgesloten met een eigen risico (wacht-)termijn, dan kunt u de belastingvrije uitkering van het Herstelbudget goed gebruiken om de wachttermijn te overbruggen.

  • Nee, er is geen selectie of medische keuring bij het afsluiten van deze verzekering. Ingrepen die reeds bij u bekend zijn tot één jaar voorafgaande aan het afsluiten van de verzekering vallen buiten de dekking.

  • Weet u bij het afsluiten van de verzekering al dat u binnen één jaar of korter een operatie moet ondergaan? Dan bent u niet gedekt voor deze medische ingreep.

  • In het dekkingsoverzicht vindt u de ingrepen die onder de dekking vallen.

  • Ja, u kunt uw dekkingsniveau verhogen zodra u de verzekering heeft afgenomen, door contact met ons op te nemen en het formulier 'herziening van dekking' aan te vragen. Houd u er wel rekening mee dat er voor de verhoging van het dekkingsniveau uitsluitingen gelden voor al geplande behandeling(-en).

  • Nee hier is geen dekking voor. Medische ingrepen veroorzaakt door een pandemie (zoals Corona) zijn uitgesloten in de voorwaarden.

  • Lees hier hoe het werkt.

  • bekijk hier wat u kunt doen bij een klacht.